Saw 3D

Innan jag börjar att prata om den underbara Saw-filmen så tänkte jag bara ge fet credz till SF Rigoletto som bjöd på en galant förshow på ett mycket imponerande sätt. Enormt pluspoäng för det!

Då har man som sagt sett Saw 3D, och det är den sista filmen i serien, vilket är synd. För filmerna är fortfarande av världsklass hela sju delar in och om det inte är något annat än helt otroligt så vet jag inte faktiskt vad som är. Jag menar, kan ni nämna en annan filmserie som har sju filmer och var alla är utmärkta? Inte jag heller.

Saw 3D visades i 3D (duh!) och det var inget speciellt med 3D-effekterna om jag skall vara ärlig. Om möjligheten att se den i 2D finns för ett lägre pris skulle jag starkt rekommendera det istället. Final Destination 3D förblir den bästa 3D-filmen någonsin på denna planet fortfarande alltså.

Men om vi ska tillbaka till Saw i helhet så är det som sagt sista delen och många frågor besvaras och vi får ett slut kan jag meddela. Filmen bjuder på allt som man förväntar sig från en film ur denna serie förutom en sak, i alla fall när det gäller mig och det är att slutet inte är total mindfuck så att säga, vilket jag fann lite synd men vad ska man göra? Filmen gjorde upp för det på ett annat sätt som jag inte vill avslöja på grund av spoilers. Jag kan meddela att Saw var cirka en minut ifrån att bli världens bästa film någonsin men som tyvärr tog ett snedsteg i slutet för att inte bli det. Men det är fortfarande filmen som har varit närmast på att bli världens bästa enligt, bara en minut felmarginal det har ingen annan film kommit nära.

Sedan vill jag även avsluta med att berömma Costas Mandylor för en suverän insats som Hoffman. Han spelade sin roll mästerligt – rakt igenom. Jag ser fram emot att se han i andra filmer och hoppas att hans karriär går rakt upp mot toppen.

Betyg: 5 av 5

Adjö, Saw, du har varit galet underhållande.

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

