Ett par timmar med Medal of Honor

Kritiken mot nya Medal of Honor har varit hård. Spelet snitter sådär 67% och det är ju inget imponerande direkt. Men jag litar inte på kritiker då min smak och opinion är one-of-a-kind så att säga, så jag beslutade mig för att ge spelet ett par timmar av mitt liv.

Medal of Honor är en reboot på serien. Det är modern krigsföring  som vi senast såg med Call of Duty 4 som blev en dundersuccé och EA vill givetvis ha en bit av den kakan också. Medal of Honor börjar faktiskt ruskigt bra och känns sådär modernt och traditionellt som man har kommit att förvänta sig av FPS numera på grund av Call of Duty som satt en viss standard och speltyp. Det är relativt intensivt, det är macho och det är America fuck yeah rakt igenom.

Det är ännu alldeles för tidigt för mig att sätta betyg på spelet men kan säga att online-delen är gjord av svenska DICE och den känns identisk med Bad Company 2 vilket är ruskigt trist och det är en multiplayer-finess jag inte gillar alls för jag anser att DICE inte riktigt kan det här med bra multiplayer ännu. Men mer Medal of Honor blir det. Tillsammans med New Vegas. Mycket att spela just nu.

Bättre än kritiken just nu, i alla fall.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

